بلاگ, پوست

ماسک صورت | ساخت بهترین ماسک های طبیعی

ماسک صورت, ساخت ماسک صورت, بهترین ماسک های صورت, ساخت ماسک صورت در خانه, بهترین ماسک های خانگی

یکی از روش های متداول برای شاداب و جوان نگاه داشتن پوست، استفاده از ماسک صورت است. در این مطلب قصد داریم به انواع ماسک صورت و تهیه آن ها در منزل برای افراد بپردازیم.

ماسک صورت، ساخت ماسک صورت، بهترین ماسک های صورت، ساخت ماسک صورت در خانه، بهترین ماسک های خانگی

 

بوتاکس برای زیبایی و جوان سازی؛ کلیک کن…

 

برای آن که بتوانید به بهترین وجه از پوست خود مراقبت کنید لازم است ابتدا نوع آن را تشخیص دهید. نوع پوست شما به میزان تولید چربی بستگی دارد. ژن، رژیم، عوامل استرس زا، دارو و حتی مراقبت های پوستی روی تولید چربی پوست مؤثر هستند.

برای اینکه نوع پوست خود را تشخیص دهید از خودتان تست پوست بگیرید. برای این کار صورت را شسته و به آرامی خشک کنید. سپس مقداری کاغذ نازک یا دستمال مخصوص پاک کردن شیشه عینک برداشته و روی نقاط مختلف صورت فشار دهید.

اگر پوست شما چرب باشد، کاغذ خواهد چسبید، نقاز چرب را برداشته و آن قسمت را پاک می کند. اگر کاغذ نچسبید یا هیچ نقطه چربی را جمع نکر، پوست شما خشک است.

 

ماسک صورت، ساخت ماسک صورت، بهترین ماسک های صورت، ساخت ماسک صورت در خانه، بهترین ماسک های خانگی

 

اگر کاغذ در نقطه پیشانی، بینی یا چانه چسبید بدین معنی است که پوست شما نرمال یا مختلط است. حدود 70 درصد از خانم ها پوست نرمال دارند.

در ادامه انواع پوست را پیش از ورود به مبحث معرفی ماسک صورت و انواع آن معرفی خواهیم کرد.

 

انواع پوست

پوست چرب

پوست چرب دارای ظاهری درخشان با منافذ بزرگ مستعد جوش های سرسیاه و لک می باشد. افرادی که پوست چرب دارند، باید مشکلات زیادی را تحمل کنند.

پوست مختلط یا نرمال

این نوع پوست، منافذ متوسطی دارد. بافت نرم و صافی داشته، رنگ پوست نشان از سلامتی آن دارد. ممکن است هر چه به سمت گونه بروید، پوست خشک شود. در صورتی که در منطقه پیشانی، بینی و چانه چربی وجود دارد.

پوست حساس

پوست حساس نازک بوده و منافذ کوچکی دارد. به راحتی قرمز شده و مستعد پارگی مویرگ ها می باشد. این نوع پوست اغلب دچار آلرژی و خارش می شود.

پوست خشک

در پوست خشک احساس کشش وجود دارد. به ویژه پس از پاک کردن و دارای چروک ریز، پوسته و لکه های قرمز است. در خانم های رنگین پوست، محل بازسازی پوست مرده خاکستری یا کدر می شود.

پوست آسیب دیده به واسطه پیری یا نور خورشید

در این نوع پوست احساس کشش وجود دارد. چروک ها قابل رؤیت و پوست شل و افتاده است. به ویژه در  اطراف گونه و فک. بافت پوست حالت چرمی پیدا کرده و مویرگ ها پاره می شوند. حال با شناخت انواع پوست و نوع پوست خود، می توانید به راحتی از بزرگ ترین عضو بدن خود مراقبت کنید. زیرا سلامت پوست نقش عمده ای در سلامت روح و جسم انسان دارد.

همچنین مطالعه کنید مطلب چگونه پوست درخشانی داشته باشیم

 

آشنایی با ماسک صورت و ماسک های زیبایی

هر پوستی با توجه به رطوبت، چربی، جوش و منافذی که دارد، برای شادابی بیشتر به تقویت نیاز دارد. در ادامه با ارائه ماسک های طبیعی صورت که از میوه های گوناگون تهیه می شوند، به شما کمک خواهیم کرد تا پوست خود را زنده و با طراوت نگاه دارید.

 

ماسک صورت، ساخت ماسک صورت، بهترین ماسک های صورت، ساخت ماسک صورت در خانه، بهترین ماسک های خانگی

ماسک انگور

این ماسک صورت برای روشن نگاه داشتن پوست صورت مفید است.

ماسک انگور، نحوه ساخت ماسک انگور

ماسک اسفناج

اسفناج را در روغن زیتون بریزید. درست به همان صورتی که بورانی تهیه می کنید. سپس این ماسک صورت را روی صورت خود پهن کنید. این ماسک برای پوست های کدر مفید است و باعث درخشش پوست می شود.

ماسک اسفناج، نحوه ساخت ماسک اسفناج

ماسک میخک

مقداری گل میخک را در آب خیس کنید و پس از 24 ساعت آن را صاف کرده و با مقداری عسل و آب خیار مخلوط کنید. به اندازه یک فنجان این مخلوط را میل کنید. این مخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و جلای پوست شما خواهد شد.

ماسک میخک، نحوه ساخت ماسک میخک

ماسک گیلاس

ماسک صورت زیبایی که از دسته های گیلاسی که گرفته اید، می توانید روی پوست خود بگذارید. این ماسک به پوست خود شما نرمی داده و باعث می شود رنگ چهره شما باز شود.

ماسک گیلاس، نحوه ساخت ماسک گیلاس

ماسک هلو

ماسک هلو ماسک صورتی است که روی تمام پوست ها می توانید استفاده کنید. هلو را رنده کرده و روی پوست خود بگذارید. چند دقیقه صبر کنید و پس از شستشو نتیجه آن را ببینید.

ماسک هلو، نحوه ساخت ماسک هلو

ماسک صورت برای پوست های معمولی

یک زرده تخم مرغ، یک قاشق مرباخوری آب پرتقال، یک قاشق مرباخوری روغن بادام را با شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید.

ماسک لک صورت

ماسک زیبایی گرمک برای باز و شاداب شدن چهره مفید است. این ماسک را روی صورت بکشید و بگذارید برای 15 دقیقه بماند. این ماسک صورت برای از بین بردن لکه ها و جوش های سرسیاه نیز مفید است.

ماسک عسل و سرکه

مقداری عسل و سرکه را مخلوط کنید و روی لکه های صورت بمالید. کبودی های زیر چشم را با این ماسک برطرف کنید.

ماسک عسل و سرکه، نحوه ساخت ماسک عسل و سرکه

ماسک هویج و سیب

هویج و سیب را رنده کرده و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کنید و روی صورت هایی که لک دارد، بگذارید. پس از 20 دقیقه، صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک هویج و سیب، نحوه ساخت ماسک هویج و سیب

ماسک برگ چغندر

برگ چغندر را بکوبید. به صورت ماسک درآورید و روی تمام صورت پهن کنید. این ماسک برای از بین بردن کک و مک مفید است.

ماسک برگ چغندر، نحوه ساخت ماسک برگ چغندر

ماسک پوست تیره و آفتاب سوخته

یک هویج تازه را به قطعات پهن تقسیم کنید و برای نیم ساعت روی پوست بگذارید. در این مدت استراحت کنید. سپس صورت را با آب نیمه گرم بشویید.

ماسک گلگون شدن صورت

باقلا را به صورت آرد در آورید و آن را خمیر کنید. سپس آن را برای 5 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس صورت را بشویید.

ماسک تقویتی

14 گرم موم سفید را با 84 گرم روغن بادام و 28 گرم لانولین و 28 گرم گلاب تهیه کنید. موم سفید و لانولین را روی بخار آب قرار دهید تا با هم آمیخته شود. سپس روغن بادام و گلاب را به آرامی در آن ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود. این کرم را در ظرف بسته ای بریزید و هر روز از آن به عنوان ماسک صورت برای نرمی و تقویت پوست خود استفاده کنید.

ماسک جوش چرکی

برای جوش های چرکی با قاشقک مخصوص پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کنید. هفته ای سه روز آن را روی پوست خود بمالید.

ماسک جوش های سرسیاه

ابتدا گل ریواس را با گل بابونه و گل بنفشه بجوشانید. هنگامی که بخار آن بلند شد، صورت را بخور دهید. سپس یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ را که قبلاً مخلوط کرده اید، به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. پس از شستن ماسک صورت، پنبه الکل زده را به صورت بمالید تا ضدعفونی شود.

ماسک چین زیر چشم

سفیده تخم مرغ را خوب به هم زده زیر چشم بگذارید. برای جلوگیری از چین و چروک پوست لانولین را می توان هر شب به تنهایی روی پوست مالید. برای اینکه لانولین کاملاً جذب پوست شود، با انگشت آرام به صورت خود تلنگر بزنید و صبح آن را بشویید.

ماسک صورت، ساخت ماسک صورت، بهترین ماسک های صورت، ساخت ماسک صورت در خانه، بهترین ماسک های خانگی

ماسک چروک چشم

روغن کرچک را یک شب روی پوست مالیده و تا صبح اجازه دهید که روی پوست شما باقی بماند.

ماسک صورت، ساخت ماسک صورت، بهترین ماسک های صورت، ساخت ماسک صورت در خانه، بهترین ماسک های خانگی

 

همچنین مطالعه کنید مطلب زیبایی و مراقبت های پوستی

 

انواع ماسک صورت برای پوست های چرب

ماسک آلوی قرمز

برای تهیه ماسک آلوی قرمز، کافی است هسته آلوی قرمز را درآورید و سپس آلوها را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید. سپس آن ها را به خوبی مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه آن را بر روی پوست خود بمالید. آنگاه با پنبه آغشته به گلاب آن را پاک کنید.

ماسک آلوی قرمز، نحوه ساخت ماسک آلوی قرمز

ماسک لیموترش

برای تهیه ماسک لیموترش،  آب دو عدد لیمو را بگیرید و با یک قاشق عسل گرم، مخلوط کنید و روی پوست بمالید. پس از 20 دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب ماسک صورت خود را پاک کنید.

ماسک لیمو ترش، نحوه ساخت ماسک لیمو ترش

ماسک هویج

ماسک هویج نیز به وسیله آب هویج تولید می شود. برای این منظور مقداری آب هویج را با ماست مخلوط کنید و با انگشت روی پوست خود بمالید. پس از 20 دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

ماسک هویج، نحوه ساخت ماسک هویج

ماسک کدوحلوایی

مقداری کدو حلوایی رسیده را له کنید و به صورت ماسک برای متعادل ساختن چربی چوست صورت استفاده کنید.

ماسک هدو حلوایی، نحوه ساخت ماسک هدو حلوایی

ماسک سفیده تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید. پس از کف کردن به آن نصف لیوان لیموترش اضافه کنید و به هم بزنید و روی تمام پوست خود بمالید. پس از 15 دقیقه ماسک صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ، نحوه ساخت ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک پرتقال و لیمو

دو قاشق آب پرتقال و یک قاشق آب لیموترش را خوب مخلوط کنید و به صورت بمالید. پس از 15 دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک پرتقال و لیمو، نحوه ساخت ماسک پرتقال و لیمو

ماسک زرده تخم مرغ و آووکادو

یک قاشق سوپ خوری خاک رس (خاک رس یا خمیر پاک کننده که به شکل پودر در تمام مغازه ها و فروشگاه های غذایی بهداشتی موجود است) به همراه یک عدد زرده تخم مرغ، یک چهارم قاشق آووکادو له شده و مقداری روغن فندق (برای اینکه یک مخلوط نرم داشته باشیم) را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست خود به مدت 15 الی 20 دقیقه گذاشته و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت، ساخت ماسک صورت، بهترین ماسک های صورت، ساخت ماسک صورت در خانه، بهترین ماسک های خانگی

زرده تخم مرغ و آووکادو رطوبت از دست رفته پوست را دوباره به آن بازمی گردانند، خمیر پاک کننده تذشحات چربی پوست را خشک کرده، روغن فندق این حالت را در پوست تعدیل کرده و آن را تقویت می کند.

روی پوست های چرب نباید پماد یا کرم بتامتازون، تریامسینولون، هیدروکورتیزون یا فلوسینولون مالید.

همچنین در این مواقع نباید صابون اسیدی مصرف کرد. افرادی که پوست چرب دارند، بایدمصرف چربی و قند را به حداقل برسانند و غذاهایی مانند خرما، پسته، فندق، گردو، شکلات و موز را بسیار کم مصرف کنند.

ماسک سیب

یک عدد سیب رنده شده را با 5 قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید و سپس روی پوست صورت خود بمالید و پس از 10 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

ماسک سیب، ساخت ماسک سیب

ماسک گوجه فرنگی

یک عدد گوجه فرنگی را خوب له کنید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست شما بماند. سپس ماسک صورت را با آب گرم بشویید.

ماسک گوجه فرنگی، نحوه ساخت ماسک گوجه فرنگی

پوست های چرب نسبت به مواد پاک کننده و آرایشی و دارویی حساس هستند و ممکن است در اثر مصرف مواد پاک کننده یا محلول های الکل دار دچار قرمزی، خشکی، خارش یا پوسته ریزی شوند.

در این صورت باید مصرف هر گونه شیر پاک کن، محلول های طبی و داروهای موضعی را متوقف و به پزشک مراجعه کرد تا پماد ساختنی (ترکیبی) التیام دهنده ای را تجوریز کند.

روی پوست های چرب که این گونه تحریک شده اند، نباید پماد یا کرم بتامتازون، تریامسینولون، هیدروکورتیزون یا فلوسینولون مالید و نیز در این مواقع نباید صابون اسیدی مصرف کرد.

افرادی که پوست چرب دارند، باید مصرف چربی و قند را به حداقل برسانند و غذاهایی مانند خرما، پسته، فندق، گردو، شکلات و موز را بسیار کم مصرف کنند.

این افراد برای کنترل چربی پوست خود و برخورداری از یک پوست شاداب و خوب باید خواب کافی، اعصاب راحت و تغذیه مناسب داشته باشن و هرچه می توانند سبزی و میوه مصرف کنند.

 

همچنین مطالعه کنید مطلب بوتاکس صورت چیست؟

 

انواع ماسک گیاهی برای زیباتر شدن پوست

آیا تا کنون فک کرده اید که چرا خانم ها عادت کرده اند، صبح ها بلافاصله پس از شستشوی صورت با انواع کرم ها و پودرهای آرایش به جان صورت خود بیافتند تا شاید بتوانند لک ها و چین و چروک ها را از نظر مخفی دارند.

پوشاندن صورت با انواع کرم پودر و پن کیک در طولانی مدت نه تنها باعث از بین رفتن جوش صورت و کم رنگ شدن لکه ها نمی شود، بلکه بروز جوش های زیرپوستی و چین و چروک در ناحیه گون، زیر چشم و اطراف لب را افزایش می دهد.

اما اینکه چه کنیم که پوست ما که آینه بدن است، همواره سالم و شاداب باشد، پرسشی است که پاسخ آن انجام چند کار ساده و به نظر پیش پا افتاده است (صرف نظر از برخی بیماری های پوستی که علائم خاص داشته و باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود).

فقط صبح ها از صابون استفاده کنید. برای پاک کردن صورت خود به ویژه اگر چرب و آمنه ای است از پاک کننده هایی مانند انواع ژل، تونیک یا شیر پاک کن استفاده کنید.

شستشوی صورت با آب میوه های طبیعی در بسیاری از موارد باعث از بین رفتن لک های پوستی و براق شدن پوست می شود. انگور را له کنید و آب آن را به صورت خود بمالید. پس از 20 دقیقه با آب نیمه گرم ماسک صورت را بشویید. پس از مدتی کوتاه تغییرات در پوست خود را به روشنی درک خواهید کرد.

برای پاک کردن صورت از جوش های سرسیاه و زیرپوستی، هفته ای یک بار صورت خود را بخور دهید. اگر پوست شما چرب است، از بخور لیمو و نعناع استفاده کنید.

اگر پوست معمولی دارید، سراغ اسطوخودوس بروید و از بابونه برای پوست خشک استفاده کنید. اگر صورت شما خشک است، با یک لایه کرم مرطوب کننده آن را بپوشانید.

صورت خود را ورزش دهید. ابتدا صورت را با یک لایه کرم مرطوب کننده بپوشانید. سپس به آرامی صورت خود را ماساژ دهید.

انگشتان دست را روی گونه گذاشته و به آرامی با نرمش دایره وار به سمت گوش ها ببرید. انگشت خود را روی صورت قرار داده و بر خلاف جاذبه زمین به طرف بالا بکشید.

انگشتان را بالای پلک گذاشته و به آرامی به گوشه خارجی بکشید. حرکت ژاکه انجام دهید. ژاکه حالتی است مانند نیشگون که از دور چانه شروع شده و سپس دو طرف صورت انجام می شود. ژاکه باعث می شود، چربی های زیر پوست به سطح آمده و در یک محل جمع نشود.

دهان خود را به حالت O درآورده و به طرف چپ و راست حرکت دهید. لب ها را نیز به طرف بالا و پایین برده و سپس جمع کنید.

لب ها را مانند O باز کرده و پس از ده ثانیه به حالت اول بازگردانید. حرکات دایره وار دهان و لب ها به تقویت ماهیچه های این ناحیه کمک کرده و از افتادگی آن جلوگیری می کند.

هر گاه بیکار شدید، به گذاشتن ماسک صورت بپردازید. یکی از مناسب ترین راه ها برای سالم و زیبا ساختن پوست استفاده از ماسک میوه است. در ادامه به معرفی چند نوع ماسک میوه که می تواند تغییرات مثبت در پوست شما ایجاد کند، می پردازیم.

ماسک آناناس

آب آناناس را گرفته و روی صورت خود بمالید و ده دقیقه ماساژ دهید. پس از 5 دقیقه صورت خود را بشویید. آب آناناس تقویت کننده ماهیچه های صورت است.

ماسک آناناس، نحوه ساخت ماسک آناناس

خاصیت آرام سازی داشته و از خستگی پوست جلوگیری می کند. برای صاف و براق شدن پوست 60 گرم آناناس را آب گرفته و با 60 گرم مغز بادام شیرین پودر شده مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورت خود به ویژه روی نواحی تیره صورت قرار دهید.

ماسک سیب

نصف سیب را رنده نموده و با یک قاشق چای خوری ماست، یک قاشق چای خوری آرد جو دو سر و دو قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید.

ماسک سیب، نحوه ساخت ماسک سیب

سپس آن را به مدت نیم ساعت روی پوست خود بمالید. این ماسک صورت همانند پیلینگ عمل کرده و به پاکسازی پوست کمک می کند. برای نتیجه مطلوب این ماسک را هفته ای یک بار روی پوست خود بمالید.

ماسک هلو

یک عدد هلو را رنده کرده و با 50 گرم ماست همانند یک کرم روی صورت بمالید تا 15 دقیقه بماند. مالیدن هر روزه این ماسک صورت باعث می شود تا پوست هیچ گاه خشک نشود.

ضمن اینکه تقویت کننده است و به ماهیچه ها استحکام می بخشد. برای مقابله با تأثیرات نامطلوب گرمای روی پوست از ماسک نعناع استفاده کنید.

ماسک هلو، نحوه ساخت ماسک هلو

یک عدد خیار را رنده کرده و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای خوری آبلیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

این ماسک به دلیل رارا بودن خیار و نعناع نقش مفیدی در کاهش التهابات پوستی ایفا می کند.

ماسک موز

دو عدد موز را رنده کرده با دو قاشق عسل و دو قاشق ماست به مدت نیم ساعت روی صورت خود ماساژ دهید. این ماسک صورت، شفاف کننده بوده و در درازمدت لکه های پوستی را برطرف می کند.

ماسک موز، نحوه ساخت ماسک موز

ماسک شیر و سیب

یک عدد سیب را رنده کرده و با شیر مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه هر روز صورت خود را با آن پاکسازی کنید.

این ماسک لایه بردار بوده و و پوست را جلا می بخشد. پس از انتخاب ماسک مناسب نوبت به رعایت رژیم غذایی می رسد. روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید.

حداقل هفته ای یک وعده به ماهی اختصاص دهید. امگا سه موجود در روغن زیتون، ماهی و گردو در حفظ سلامت پوست بسیار مؤثر است.

از ویتامین A  و C غافل نشوید. ویتامین A به ضد چروک معروف است. این ویتامین را در سیب زمینی، سبزی های دارای برگ سبز تیره، جگر، روغن ماهی و هویج، هندوانه و هلو می توانید بیابید.

ویتامین C نیز کمک بزرگی به تولید کلاژن در سلول های پوست می کند. مرکبات، فلفل قرمز، حبوبات و کلم برای افرادی که به دلیل استعمال سیگار و بالا رفتن سن دچار کمبود کلاژن هستند، بسیار مفید است.

شادابی پوست با ماسک های خوراکی

خارجی ترین بخش بدن ما پوست است. از آنجا که روزانه پوست ما در مجاورت با آسیب رساننده های مختلفی همچون آلودگی های موجود در هوا، اشعه های خورشید، موارد آرایشی، مواد بهداشتی و … در تماس است، احتمال بروز انواع مشکلات مختلف مربوطه در آن بسیار وجود دارد.

لذا می بایست با استفاده از راهکارهای مختلف نه تنها از آسیب حاصل از آن عوامل جلوگیری کرد و یا لااقل میزان آن ها را کاهش داد، بلکه با به کارگیری روش های گوناگون ترمیمی و تغذیه ای پوست، سطح مقاومت آن را بالا برده و در واقع به طریقی تأثیرات حاصل از مواد مضر را خنثی کرد.

ماسک جوی دو سر

یک قاشق غذاخوری پودر جو دوسر را با یک عدد سفیده تخم مرغ به خوبی مخلوط کرده و آن را بر روی صورت خود بمالید.

ماسک جوی دوسر، ساخت ماسک جوی دوسر

صبر کنید تا این خمیر خشک شود. سپس آن را مانند خمیر قبلی با آب سرد خیسانده و از روی پوست بردارید.

حال اگر شما دارای پوست خشکی هستید، پس از برداشتن خمیر، مقداری سس مایونز را بر روی سطح پوست خود مالیده و پس از گذشت مدتی، حدود 15 دقیقه، آن را با آب گرم شستشو دهید. اما در صورتی که پوست چرب دارید، به جای سس مایونز از ماست ساده استفاده کنید.

ماسک زرده تخم مرغ و زیتون

زرده یک عدد تخم مرغ را به آرامی به هم زده و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. این کرم را بر روی پوست مالیده و مانند دستورات قبلی پس از خشک شدن خیسانده و با آب سرد بشویید.

ماسک زرده تخم مرغ و روغن زیتون، ساخت ماسک زرده تخم مرغ و زوغن زیتون

این ماسک صورت به جهت چربی موجود در روغن زیتون و زرده تخم مرغ، برای پوست های خشک بسیار مناسب است.

ماسک آووکادو و سفیده تخم مرغ

یک عدد آووکادوی متوسط را له کرده و به همراه نصف قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه و سفیده یک عدد تخم مرغ که پیش از این با همزن به اندازه ای زده شده که حالت کف دار و حجیم پیدا کرده است، را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست خود بمالید. مدتی صبر کنید تا کاملاً خشک شود. سپس با آب سرد بشویید.

ماسک آووکادو سفیده تخم مرغ، ساخت ماسک آووکادو و سفیده تخم مرغ

ماسک زردآلو

پیش از آنکه به رختخواب بروید، شش عدد زردآلوی تازه و یا حتی برگ زردآلوی خشک شده را در آب خیس کرده و صبح پس از جدا کردن هسته زردآلوی تازه، آن ها را در مخلوط کن بریزید.

ماسک زردآلو، ساخت ماسک زردآلو

له شده زردآلوی حاصله را بر روی پوست قرار داده و مدت 5 دقیقه صبر کنید. در پایان با آب نیم گرم و یا ولرم موارد را از پوست خود جدا کنید.

ماسک توت فرنگی

به یک دوم فنجان توت فرنگی له شده میزان یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. این خمیر خوشبو و خوشمزه قرمز را بر روی پوست مالیده و تا خشک شدن آن صبر کنید.

ماسک توت فرنگی، ساخت ماسک توت فرنگی

حال آن را با آب سرد بشویید. شما می توانید به جای توت فرنگی، خیار و گوجه فرنگی را نیز به همان میزان جایگزین کرده و همان نتیجه را کسب کنید. این ماسک صورت، برای پوست های چرب پیشنهاد می شود.

 

همچنین مطالعه کنید مطلب 15 روش حرفه ای برای زیبایی پوست

 

ماسک های زیبایی صورت و تأثیر آن ها بر پوست

ماسک ها موادی هستند که معمولاً از محصولات طبیعی تهیه می شوند و برای پاکیزه کردن، خروج مواد زائد از منافذ پوستی، نرم کردن و لطیف کردن پوست به کار می روند.

هر ماسک را باید به مدت بیست تا سی دقیقه روی پوست قرار داد و سپس آن را به جای شستشوی کامل با آب پاک کرد. می توان به جای شستشو با آب، ماسک را به وسیله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد.

جهت نرم کردن دست های خشن و تیره می توان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد. در ادامه به تعدادی ماسک صورت مفید و رایج اشاره خواهیم کرد.

ماسک آناناس

این میوه تأثیر جالبی بر جوش های غرور به ویژه گلوله های چربی زیر پوستی دارد. برای تهیه ماسک آناناس کافی است که یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی درآید.

ماسک آناناس، نحوه ساخت ماسک آناناس

سپس به اندازه وزن آن به آن الکل میوه بیفزایید و یک لیوان روغن آفتابگردان به مخلوط حاصل اضافه کنید.

حال می توانید روزی یک بار، هر بار بیست تا سی دقیقه، این مخلوط را به صورت ماسک صورت استفاده کنید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

ماسک پرتقال

یک پرتقال را پوست بکنید. هسته ها و پوسته های نازک آن را جدا کنید. روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از بیست دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک پرتقال و لیمو، نحوه ساخت ماسک پرتقال و لیمو

این ماسک صورت برای درمان جوش های غرور جوانی مؤثر است. اما افرادی که پوست خشک دارند، نباید آن را مصرف کنند.

ماسک آلوی قرمز

هفت یا هشت عدد آلوی قرمز تهیه کنید و هسته های آن ها را خارج کنید. سپس آن ها را با افزودن ده قطره روغن بادام کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت یک ماده خمیری درآید.

ماسک آلوی قرمز، نحوه ساخت ماسک آلوی قرمز

آنگاه این مخلوط را به مدت بیست دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب بشویید. این ماسک به ویژه در کسانی که منافذ پوستی آن ها به عنوان مثال در پوست بینی، باز و زشت منظره شده، مؤثر است و پوست را زیبا می کند.

استفاده از این ماسک صورت را به افرادی که پوست چرب دارند، توصیه می کنیم.

ماسک خیار

یک یا دو عدد خیار را رنده کنید و به صورت ماسک صورت استفاده کنید. بیست دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته با گلاب از سطح پوست خود بردارید. ماسک خیار تأثیر زیادی در ایجاد طراوت و شادابی و لطافت پوست دارد.

ماسک صورت، ساخت ماسک صورت، بهترین ماسک های صورت، ساخت ماسک صورت در خانه، بهترین ماسک های خانگی

ماسک زرده تخم مرغ

به کسانی که پوست خشک دارند، توصیه می شود که از این ماسک استفاده کنند تا پوست آنها نرم و لطیف شود.

برای تهیه ماسک زرده تخم مرغ کافی است یک عدد زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره روغن بادام یا زیتون یا آفتابگردان مخلوط کنید و به مدت بیست دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

سپس آن را به وسیله آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید.

ماسک سیب

یک سیب را پوست بکنید و آن را نصف کنید و یک نیمه آن را خرد کنید. سپس با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و خوب به هم بزنید.

سپس آن را بر روی صورت و گردن بمالید. آنگاه پوست را با نوک انگشتان ماساژ دهید. برای این کار، ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به طرف بالا بیایید.

سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید. آنگاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود.

حال کمی صبر کنید تا ماسک صورت خشک شود و پس از بیست دقیقه آن را بشویید. این ماسک باعث جلوگیری و درمان چروک صورت و سبب طراوت و تقویت پوست می شود.

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الکل طبی (الکل سفید) مخلوط کرده و آن را با نوک انگشتان خود بردارید و روی پوست بگذارید و ماساژ دهید.

روش ماساژ باید از پایین به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد. سپس کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و بیست دقیقه بعد بشویید.

این ماسک صورت نیز برای رفع چین و چروک صورت مناسب است.

ماسک گلابی

این ماسک برای پوست های چرب بسیار مفید است. استفاده از این ماسک را به افرادی که منافذ پوستی آن ها واضح و نازیبا شده، توصیه می کنیم.

برای تهیه این ماسک صورت، کافی است که یک گلابی رسیده را خرد کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید و بیست دقیقه بعد آن را با اب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید.

هر ماسک را باید به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی پوست قرار داد و سپس آن را به وسیله شستشوی کامل با آب پاک کرد. می توان به جای شستشو با آب، ماسک صورت را به وسیله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست جدا کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *