بلاگ, جراحی زیبایی

جراحی زیبایی بینی

جراحی بینی

زیبایی همواره یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که بشر از ابتدای تاریخ، در جستجوی آن بوده است. انسان‌ها نه تنها به زیبایی علاقه‌مند هستند و همواره در جستجوی آنند، بکه خودشان نیز دوست دارند تا زیبا باشند. این زیبایی طلبی، ریشه در ذات و طبیعت انسان دارد.



جراحی بینی

در گذشته‌های بسیار دور، انسان‌ها سعی می‌کردند با رنگ‌های گیاهی، که امروزه به لوازم آرایشی تبدیل شده‌اند، خود را آرایش کنند تا زیباتر به نظر برسند. در این میان با گذشت سال‌ها، و با پیشرفت تکنولوژی و علم و فناوری و پزشکی، حالا زیبایی و دانش با یکدیگر تلفیق شده‌اند و حاصل این سنتز، چیزی به نام جراحی زیبایی شده است.

جراحی زیبایی، اعم از تغییرات کوچک برای رفع چین و چروک پوست تا تغییرات بزرگ‌تر مانند جراحی زیبایی بینی است. به طوری که هم مشکلی به لحاظ فیزیولوژیکی برای فرد ایجاد نشود و هم آن فرد، جذابیت‌های بیشتری پیدا کند.

یکی از پرطرفدارترین جراحی‌ها در دنیا، جراحی زیبایی بینی است. البته این جراحی زیبایی در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد. به طوری که بسیاری از پزشکان و جراحان زیبایی، به صورت تخصصی بر روی این نوع جراحی کار می‌کنند و متقاضیان زیادی حتی از خارج از ایران برای جراحی زیبایی بینی سراغ آنها می‌آیند.

جراحی زیبایی بینی یا همان رینولاستی، دیگر مانند گذشته محدود به کوچک کردن و سربالا کردن بینی نمی‌شود. دیگر تقاضا برای بینی‌های عروسکی به اندازه گذشته نیست. با پیشرفت علم و دانش و سلیقه انسان، حالا افرادی که به دنبال زیبایی چهره و جراحی زیبایی بینی‌شان هستند، مایلند که بینی آنها تغییرات طبیعی داشته باشد و شکل غیرطبیعی و مصنوعی به خود نگیرد. پزشکان و جراحان مدرن زیبایی نیز برخلاف پزشکان سنتی، در پی تقارن و تناسب و هارمونی اجزای صورت با یکدیگر هستند. بنابراین ممکن است که شما برای جراحی زیبایی بینی به یک پزشک مراجعه کنید و او اندازه بینی شما را تغییر ندهد و صرفا بخش‌هایی از بینی شما را اصلاح کند؛ به طوری که هم زیباتر شود، هم مشکلی مثل مشکل تنفسی برایتان ایجاد نشود و هم بینی شما شکل طبیعی و نچرالی داشته باشد. این، تفاوت پزشکی زیبایی مدرن با پزشکی زیبایی سنتی است و تا چندین سال پیش، به این موارد توجهی نمی‌شد.

برای مشاوره در مورد جراحی زیبایی بینی می‌توانید با کلینیک زیبایی اکسیر جوانی تماس بگیرید.

چه کسانی می‌توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند؟

لزوما هرکسی که دوست دارد بینی‌اش را عمل کند، فرد مناسبی برای انجام جراحی زیبایی بینی نست؛ این یک قاعده کلی پزشکی است. صرفا هم مربوط به جراجی زیبایی بینی نمی‌شود و در مورد همه جراحی‌های زیبایی و غیر زیبایی دیگر هم صدق می‌کند. جراحی، اعم از زیبایی یا درمانی، پیش نیازها و شرایطی را لازم دارد و هرچقدر که یک نفر، که متقاضی جراحی است، خود را به این شرایط و پیش‌نیازهای جراحی نزدیک کند، شرایط ایده‌آل‌تری را برای جراحی دارد. بنابراین، شما هم به عنوان متقاضی جراحی زیبایی بینی باید یکسری از شرایط را داشته باشید تا بتوانید این عمل را به خوبی پشت سر بگذارید.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود یک نفر بتواند یا نتواند جراحی زیبایی بینی انجام دهد. از جمله نوع پوست، نوع بینی، مشکلات قلبی و بیماری‌های خاص و موارد دیگری که پزشک شما بهتر از هرکسی می‌تواند تشخیص دهد.

در هر صورت بهترین پیشنهاد ما به شما این است که برای اطمینان از این شرایط و دانستن وضعیت مناسب بودن جراحی برای شما با کلینیک اکسیر جوانی در ارتباط باشید و در صورتی که مایل به انجام جراحی زیبایی بینی هستید، با پزشکان و جراحان و مشاوران ما صحبت کنید.

با این حال، در اینجا به برخی از نکات اشاره خواهد شد تا با این موارد آشنا شوید.

در ابتدا آزمایش‌ها و معایناتی بر روی بینی شما صورت می‌گیرد و برخی مشکلات و بیماری‌های دیگر بررسی می‌شود. پس از آن سایر مشخصات شما مثل وزن و سن، بررسی می‌شود. اگر سن شما بیش از 40 سال باشد، احتمالا نیازمند انجام آزمایش‌های قلبی باشید.

به طور کلی بهتر است کسانی که به دنبال جراحی زیبایی بینی هستند، به بلوغ جسمی رسیده باشند تا رشد جسمی آنها کامل شده باشد. این سن معمولا برای دختران 16 و برای پسران 18 سال در نظر گرفته می‌شود.

همچنین ذکر این نکته هم نیاز است که افراد کمتر از سن قانونی، یعنی 18 سال، باید از پدر خود رضایتنامه کتبی داشته باشند.

اگر مشکلی نباشد و شما گزینه و نامزد مناسبی برای انجام جراحی بینی باشید، در نهایت، جراحی بینی شما به خوبی انجام خواهد شد. افراد بالای 18 سال، چه مجرد باشند، چه متاهل، هیچ نیازی به این رضایتنامه، نه از سوی پدر و نه از سوی همسر خود ندارند.

چگونه باید برای جراحی زیبایی بینی آماده شویم؟

بسیاری از مردم، این سوال را دارند که چگونه باید خود را برای عمل جراجی زیبایی بینی آماده کنند؟ گرچه این موارد به صورت دقیق از سوی پزشکان یا مشاوران، به شما توضیح داده خواهد شد، اما در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

1.– آزمایش‌های لازم را انجام دهید.

2.– در صورت نیاز و در صورت توصیه پزشک، داروهایی را باید مصرف کنید یا مصرف داروهایتان را تنظیم کنید.

3.– مصرف سیگار را متوقف کنید.

4.– از خوردن آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل‌های گیاهی که باعث رقیق شدن خون و افزایش احتمال خونریزی می‌شود، خودداری کنید.

با این حال، همانطور که در بالا گفته شد، جراح شما یا مشاوران کلینیک و بیمارستان به شما توضیحات کامل را ارائه خواهند داد. با این حال، حواستان باشد که روز جراحی، حتما یکی از دوستان یا اعضای خانواده را به همراه خود به بیمارستان یا کلینیک بیاورید که رانندگی بلد باشد تا پس از جراحی زیبایی، با کمک او به خانه بازگردید و هم اینکه بتواند شب اول را در بیمارستان با شما بماند.

برای روز عمل نیز باید ناشتا باشید و معمولا تا چند ساعت بعد از انجام جراحی هم نباید چیزی بخورید؛ چراکه به خاطر تزریق داروهای بیهوشی، ممکن است حالت تهوع بگیرید. بنابراین پس از ساعاتی باید ابتدا با آب و مایعات شروع کنید و کم کم به غذاهای سبک مانند سوپ روی بیاورید تا بدن شما به حالت ایده‌آل خود برسد. دانستن این اطلاعات تا همین حد برای شما کافی است. این موضوعات و سایر مراقبت‌های بعد از عمل نیز به شما گفته خواهد شد. کافی است تا با کلینیک اکسیر جوانی تماس بگیرید.

چقدر طول می‌کشد که جراحی بینی کاملا خوب شود؟

غالبا افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام می‌دهند، برای یک هفته اول پس از عمل، از اسپلینت یا گچ بینی استفاده می‌کنند. اسپلینت در حقیقت یک آتل پلاستیکی است که از بینی شما محافظت می‌کند و مانع تکان خوردن استخوان و غضروف‌های بینی بعد از عمل تا زمان جوش خوردن می‌شود.

بعد از جراحی نیز باید انتظار تورم و کبودی در اطراف چشم را داشته باشید که معمولا بعد از روز سوم، بهبود می‌یابد؛ گرچه ممکن است که تا دو هفته هم ادامه یابد.

به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟

با توجه به مطالبی که گفته شد، اگر باز هم فکر می‌کنید که سوالات شما برطرف نشده، یا نیاز به مشاوره دارید تا خیالتان از بابت جراحی زیبایی بینی راحت شود، حتما با ما در ارتباط باشید. کلینیک زیبایی اکسیر جوانی ، با استفاده از بهترین و مدرن‌ترین روش‌ها، جراحی زیبایی بینی را انجام می‌دهد. ما پیشنهادات خوبی برای شما داریم. دیگر دوران این موضوع گذشته که کسی بخواهد خود را بدون داشتن اطلاعات کافی به دست تیغ جراحانی بسپارد و نتیجه عمل را نیز از روی اجبار و ناچاری بپذیرد.

کلینیک زیبایی اکسیر جوانی

با توجه به موضوعاتی که در بالا گفته شد، اگر شما از خواندن مطالب متفرقه و صحبت با دوستان و مشاوره از افراد غیر متخصص خسته شده‌اید و نتیجه‌ای هم نگرفتید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که سراغ اکسیر جوانی بیایید تا مشاوران حرفه‌ای ما با توجه به وضعیت سلامت شما، پیشنهاد دقیقی را ارائه دهند.

کلینیک ما علاوه بر جراحی زیبایی بینی، خدمات دیگری را اعم از زیبایی پوست و مو، جراحی زیبایی، جراحی پلک، جراحی گوش، لیزر موهای زائد، لیزر پوست، لیزر بیکینی، بوتاکس مو، بوتاکس صورت، بوتاکس ابرو و بوتاکس پیشانی نیز ارائه می‌دهد. عصر، عصر زیبایی است و هر انسانی این حق را دارد که زیباتر شود. برای زیباتر شدن، با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *