بلاگ, بوتاکس و تزریق ژل و چربی

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو در کلینیک زیبایی اکسیرجوانی

عموما زمانی که صحبت از چین و چروک می شود، اولین تجویزی که به ذهن می رسد، سم اونابوتولینوم آ (بوتاکس) می باشد که چین و چروک های روی پوست بخصوص پوست صورت را کم می کند. اما بوتاکس مو چیست؟

با افزایش سن، کم کم موها نیز همانند پوست، ضخامت و الاستیسیته خود را از دست می دهند.

محصولات جدید مراقبت از مو به عنوان بوتاکس معرفی می شوند چرا که آنها نیز مانند بوتاکس پوست قرار است در پر کردن مو کمک کنند، آن را نرم کنند و وز آن را کاهش دهند.


بوتاکس مو در کلینیک زیبایی اکسیرجوانی

محصولات جدید مراقبت از مو به عنوان بوتاکس معرفی می شوند چرا که آنها نیز مانند بوتاکس پوست قرار است در پر کردن مو کمک کنند، آن را نرم کنند و وز آن را کاهش دهند.

آیا بوتاکس مو حاوی بوتاکس (سم بوتولینوم) است؟

بوتاکس مو در واقع از سم بوتولینوم (ماده اصلی تشکیل دهنده بوتاکس) تشکیل نشده است.

در عوض، وجه تسمیه آن تنها به دلیل عملکرد آن می باشد. همانطور که تزریق بوتاکس با شل کردن ماهیچه ها و نرم کردن و صاف کردن پوست همراه است، بوتاکس نیز با پر کردن فیبرهای مو به ضخامت و یک دست شدن سطح مو و نرم کردن و صافی آن کمک می کند.

بوتاکس مو

عملکرد بوتاکس مو چگونه است؟

بوتاکس مو در واقع یک درمان نرم کنندگی عمیق است که فیبر های مو را با یک پر کن مانند کراتین پوشش می دهد.

در واقع این ماده تمامی نواحی آسیب دیده یا نازک هر تار مو را پر می کند تا تارهای مو شادابتر، کامل و براق شود. بسته به محصول انتخابی، محتویات می تواند متفاوت باشد.

برای مثال محصول تخصصی بوتاکس لورآل از ماده ای به نام اینتراسیلان برای پر کردن تارهای مو با فیبرهای انعطاف پذیر و نرم استفاده می کند.

این ماده به مو ظاهری پر تر، صاف تر و نرم تر می دهد.

یکی از محصولات پرطرفدار دیگر، بوتاکس مجستیک است که گفته شده در آن مخلوطی تایید شده از مواد زیر وجود دارد:

روغن خاویار، پپتید BONT-L، ویتامین ب 5، ویتامین های ای، کمپلکس کلاژن که در واقع بخش بوتاکس درمان را تشکیل می دهد.

چه کسانی می توانند از بوتاکس مو استفاده کنند؟

موخوره، موهای خشک، موهای شوره دار، موهای بسیار نازک، کم حجم، موهای آسیب دیده، موهای وزدار، موهایی مجعد یا فردار که میخواهند صاف شوند.

در مجموع، بوتاکس روشی بی خطر برای هر نوع مو محسوب می شود.

در انجام بوتاکس مو چه اتفاقی می افتد؟

بوتاکس مو هیچ گونه تزریقی ندارد. در واقع، بوتاکس یک عامل نرم کننده است که مستقیما روی تارهای مو اعمال می شود.

برای انجام بوتاکس کافی است به سالن یا کلینیک زیبایی بروید و بوتاکس انجام دهید. این درمان با شامپو کردن مو آغاز می شود تا کوتیکول های مو را باز نموده و تارهای مو را برای فرآیند بوتاکس مو و در نهایت صافی آماده کنند.

سپس با ماساژ ماده بوتاکس روی تارهای مو از ریشه تا سر موها صورت می گیرد.

درمان به مدت 20 تا 90 دقیقه روی موی خیس باقی می ماند. برخی از متخصصین ممکن است ماده بوتاکس  را پیش از اینکه خشک کردن و صاف کردن مو با اتو انجام شود، از مو می شویند.

اما بقیه برای اینکه مواد خیلی بیشتر و موثرتر به تارهای مو نفوذ کنند، بدون شستن ماده بوتاکس، در حالیکه تارهای مو همچنان آغشته به ماده است، مو را خشک و با اتو مو صاف می کنند. نتیجه بوتاکس بلافاصله پس از خشک کردن موها قابل مشاهده است.

بوتاکس مو

بوتاکس مو چقدر موثر است؟

بوتاکس مو در حال حاضر روشی پرطرفدار و محبوب است. تشخیص محصولی که واقعا با کیفیت باشد برای هر کسی ممکن نیست.

به همین دلیل بهترین راه ممکن برای انتخاب محصول با کیفیت مراجعه به کلینیک زیبایی معتبر و مشاوره با متخصص زیبایی برای انتخاب روش مناسب است.

آرایشگران محصول مناسب و مورد تایید خود را برای فرد خریداری می کنند.

تاثیر بوتاکس مو معمولا بین 2 تا 4 ماه باقی می ماند و قطعا زمان دقیق آن بسته به جنس موی افراد متفاوت خواهد بود.

در این بین، توصیه می شود برای اینکه هر چه بیشتر از نتایج بوتاکس مو محافظت شود فرد از شامپو کم سولفات یا بدون سولفات استفاده کند.

آیا استفاده از بوتاکس مو بی خطر است؟

این محصولات طوری ساخته شده اند که مو را بهبود دهند و بی خطر باشند.

با این وجود هر درمانی برای مو میتواند ریسک التهاب، یا واکنش آلرژیک پوست را داشته باشد.

برای کمتر کردن خطر عوارض جانبی آسیب زننده، باید حتما دقت کرد که مواد بوتاکس مو با چشم تماس نداشته باشند.

بوتاکس یا کراتین؟

درمان های کراتین اغلب درمان هایی هستند که در آنها از فرمالدهید استفاده می شود.

از فرمالدهید برای قفل کردن یا فریز کردن تارهای مو در یک وضعیت مستقیم استفاده می شود تا بدین طریق به مو ها کمک کنند تا صاف بمانند. علیرغم اینکه فرمالدهید به کار رفته در این روش های درمانی سبب بروز برخی نگرانی ها و ملاحظات شده است (به دلیل اینکه فرمالدهید به عنوان یک عامل سرطان زا شناخته می شود) باز هم به دلیل ایجاد نتایج ماندگار محبوب و پرطرفدار است. درمان کراتین عموما کمی از بوتاکس ارزانتر است.

از سوی دیگر، بوتاکس در واقع یک درمان نرم کنندگی است و برای اینکه عمل کند از واکنش های شیمیایی استفاده نمی کند. علاوه بر این بوتاکس حاوی فرمالدهید نمی باشد.

درمان تخصصی بوتاکس مو

در درمان بوتاکس، هرگز اجازه ندهید که قیمت شما را بترساند، زیرا این مورد از آن گرانی هایی است که بی دلیل نیست.

با بوتاکس در واقع به موهای خود کمک می کنید بعد از از بین بردن آسیب های شیمیایی، ضمن از بین بردن انتهای مو که دو شاخ شده، همه با یک روش درمانی ساده بهبود یابند.

استرس را کم کنید

درست همانطور که استرس می تواند باعث بهم خوردن سلامت و آسایش بدن شما شود، می تواند باعث بد شدن، وز و به طور کلی بهم خوردن حالت و وضعیت موها شود.

در واقع، استرس سبب تولید و ترشح آدرنالین می شود، که می تواند به آندروژن ها (هورمون های مردانه از جمله تستوسترون) تبدیل شود و باعث ریزش موهای اضافی گردد.

بهترین راه حل برای استرس: اگر یوگا و مراقبه در برنامه روزانه تان نیست، از پزشک خود در مورد تجویز داروهای ضد آندروژن استفاده کنید.

اگر از قرص استفاده می کنید، آن را به یک آندروژن کم مانند Desogen یا Ortho-Cyclen تغییر دهید.

موهای خود را تغذیه کنید

در میان بافت ها و نسوج بدن، مو یک بافت غیر ضروری است، این بدان معنی است که آخرین عضوی است که به هر یک از مواد مغذی مصرفی فرد دسترسی پیدا می کند.

یک متخصص آسیب شناسی فیلیپ کینگزلی در مورد مواد مغذی دریافتی موها توضیح داده است که بدن موها را در اولویت قرار نمی دهد و موها در اصل آخرین ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت می کنند.

به همین دلیل است که خوردن تمام ویتامین ها، سبزیجات و پروتئین های شما بسیار مهم است!

TLC پوست سر

به گفته متخصصین پوست و مو، ماهیچه های ما به همان میزان TLC نیاز دارند که موهای ما لازم دارند.

با این حال، پوست سر تغذیه می شود و به خوبی درمان می شود. بنابراین بوتاکس روشی درمانی معتبر و قابل اعتماد است.

ضد پیری

به گفته متخصصین مو، مو و پوست سر همانند پوست صورت و بدن به همان مراقبت نیاز دارند. آنها اظهار داشته اند که با طی شدن روند پیری، کراتین کمتری تولید می شود و این منجر به آسیب پذیری بیشتر مو می شود.

این بدان معنی است که مراقبت از مو با افزایش سن بسیار حیاتی است!

درمان بوتاکس مو چه مدت ماندگاری دارد؟

پیش تر به این موضوع به صورت کوتاه اشاره شد، اما اکنون زمان آن است که با جزئیات بیشتری اشاره کنیم.

تزریق بوتاکس فقط برای خطوط اخم و چین و چروک نیست.

با استفاده از درمان بوتاکس برای مو ، می توانید انتظار داشته باشید که ماندگاری آن تقریباً سه یا چهار ماه باشد، اما در واقع می تواند از حداقل دو ماه تا شش ماه دوام بیاورد!

عامل بسیاری تعیین کننده ماندگاری بوتاکس خواهند بود.

موارد زیادی وجود دارد که می خواهید در صورت تمدید درمان تا آنجا که ممکن است انجام دهید تا بیشترین بهره از هزینه خود را به دست آورید!

اولین مورد این لیست، شستشوی مو است.

بهترین راه برای ماندگارتر شدن اثر بوتاکس، شستن کمتر موها است. شستشوی موها را خیلی سریع تر  عاری از مواد افزوده شده طی بوتاکس می کند وسبب می شود به حالت اولیه خود باز گردند.

به همین علت بهتر است به دنبال پیدا کردن شامپوهای خشک مناسب برای استفاده در هنگام شستشوی موهای بعدی خود باشید.

مدت زمانی که اجازه می دهید موهای شما شسته نشود چیزی است که شما باید شخصاً آن را تعیین کنید، زیرا هر کس خود موهای خود را به بهترین وجه می شناسد.بسیاری از افراد از شستن روزانه خودداری می کنند و می تواند برنامه شستشوی مو را تا سه روز و حتی تا یک هفته بسته به نوع موی خود تغییر می دهند.

راه عالی بعدی برای دوام درمان بوتاکس استفاده از شامپو و نرم کننده بدون سولفات است.

بسیاری از مارک های عالی وجود دارد که باعث می شود به اثر و ماندگاری درمان شما تغییر نکند و در عوض بدون اینکه موهای خود را از مواد بوتاکس پاک کنید، تمیز شوند.

یکی دیگر از نکات عالی برای کمک به شما در به حداکثر رساندن زمان پیش از رسیدن به تکرار درمان بوتاکس، جلوگیری از رساندن و در معرض قرار دادن بیش از حد گرما است.

این امر باعث تضعیف ماندگاری درمان می شود و شما را مجدداً به حالت قبل از درمان می رساند.

آیا درمان بوتاکس مو به رشد مو کمک می کند؟

در این زمینه مطالعات زیادی انجام شده است (و در حال حاضر نیز ادامه دارد).برای بررسی و تشخیص اینکه آیا بوتاکس به رشد مو کمک می کند یا خیر، شواهد حاکی از آن است که بوتاکس به رشد مو کمک می کند.

دلیل این امر این است که بوتاکس باعث بهبود جریان خون (بهبود اکسیژن رسانی) می شود و بنابراین به اکسیژن کمک می کند تا به بافت اصلی برسد:

چیزی که باعث رشد مو می شود تحریک جریان خون است و دقیقاً همان کاری است که بوتاکس برای پوست سر می کند.

دلیل تحریک فولیکول های مو در جریان خون دلیل بسیاری بر این عقیده است.

همچنان مطالعات انجام می شود تا دریبایم که آیا بوتاکس یک کمک واقعی برای بهبود رشد مو است یا خیر، اما از نظر منطقی کاملا موجه است و شواهد کاملا گویای این امر هستند.

بوتاکس برای رشد مو می تواند گزینه خوبی برای امتحان کردن باشد.

بوتاکس مو در کلینیک زیبایی اکسیر جوانی

در کلینیک زیبایی اکسیر جوانی ما خدمات صاف کردن و احیاء موهای آسیب دیده و خشک را با بهترین مواد اولیه از برندهای معتبر دنیا و توسط متخصصین مجرب و آموزش دیده بین المللی انجام می دهیم چرا که باور داریم مشتریان ما لایق بهترین ها هستند.

معرفی کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی اکسیر جوانی مشهد

در این فیلم کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی اکسیر جوانی مشهد که بزرگترین و مجهزترین کلینیک زیبایی شرق کشور می باشد معرفی شده است.

برای آشنایی با خدمات و کیفیت خدمات می توانید فیلم زیر را مشاهده کنید.

0:00
0:00
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *